Introducció al Comerç Just (II):

Recuperem la temàtica de Comerç Just ja que encara ens queda aspectes a desenvolupar que creiem imprescindibles en els aprenentatges previs al viatge. Per aquells que no coneixen o no se’n recordin dels principis essencials d’aquesta alternativa de comerç (no teniu excusa, els hem desenvolupats al bloc) pengem un vídeo que explica de manera clara i entretinguda què i en que consisteix el Comerç Just.


Ara que ja esteu situats i teniu una base, parlarem sobre les 3 dimensions que s’estan utilitzant per treballar el Comerç Just als països “desenvolupats” (països del Nord). Hi ha altres possibles línies de treball per desenvolupar el Comerç Just al  Nord, però nosaltres incidirem en les 3 vessants essencials que utilitza SETEM en aquest fi.

1) Sensibilització ciutadana: Començarem amb ella ja que considerem que és la branca més lligada a nosaltres (participants del Camp de Solidaritat) i de la qual podrem participar d’una manera activa i amb coneixement de la matèria, gràcies a l’oportunitat de conèixer la realitat dels productors de cafè nicaragüencs i la posada en marxa de projectes de Comerç Just a les comunitats. Evidentment, es busca sensibilitzar el consumidor davant de la situació comercial internacional, clarament desfavorable per als productors del Sud.
Com ja vam desenvolupar en l’anterior entrada de Comerç Just, no es parla exclusivament d’economia, sinó que es busca conscienciar sobre  tots els aspectes que engloba aquest moviment: qüestions ètiques, socials i ambientals.

2) Denúncia i pressió política:  Pretén exigir als governs del Nord que duguin a terme transformacions efectives a les relacions i pràctiques comercials existents entre els 2 hemisferis. Es busca que les administracions i les grans empreses assumeixin alguns dels criteris de comerç Just. Per exemple, l’any 1997 la Generalitat incorporar les primeres màquines amb cafè de Comerç Just (vending pels treballadors) gràcies a la pressió exercida per SETEM i altres organitzacions.

3) Comercialització: Aquesta vessant consisteix en la creació de xarxes i associacions de botigues que permetin trobar una sortida al mercat del Nord els productes de Comerç Just.

Nosaltres treballarem la fase de sensibilització ciutadana un cop haguem tornat i viscut a Nicaragua la realitat vista in situ a que hem  volgut explicar a través del bloc.

Us avanço una exclusiva, segurament s’organitzi una xerrada pública per tothom on podrem explicar en directe la nostra experiència a Nicaragua. Ja us anirem informant a través del bloc.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa aquí el teu comentari!